15. november 2018

Er datavarehuset ditt en dumpingplass av data, eller gir det din bedrift forretningsmessig verdi?

Er datavarehuset ditt en dumpingplass av data, eller gir det din bedrift forretningsmessig verdi? Kanskje har din bedrift allerede et datavarehus og moderne Business Intelligence systemer med fine dashboards og nøkkeltall? Eller vurderer din bedrift å investere i dette? Er det et ønske om å «samle alle data» for å få bedre oversikt? Her er […]

Les mer
13. oktober 2018

Å forstå ditt marked og kunder kan gi enorme gevinster!

Brelo fullservice konsulentbyrå - ikke helt som alle de andre! Analysebyrå

Kunde- og salgsanalyse “Joda – vi har full kontroll på kundene våre”. Det er ofte svaret vi får når vi er i dialog med potensielle kunder. Når vi stiller følgende spørsmål, er svaret litt annerledes: Hvilke kunder er de mest og minst lønnsomme? Hvor stor andel av salget står dine største 20% kunder for? Hvilke […]

Les mer

5 viktige råd for moderne digital markedsføring!

Jobber du aktivt med digital markedsføring, eller du planlegger å «satse snart»? GLEM digital markedsføring – dersom du ikke samtidig fokuserer på din salgsstrategi! Det kan være ødeleggende for din bedrift om ikke samspillet mellom digital markedsføring og salg spiller på lag! I denne bloggartikkelen forklarer vi hvorfor digital markedsføring kan feile om du ikke […]

Les mer
22. februar 2018

Video av dine søkere til din neste ledige stilling!

My1Min video rekrutteringsverktøy

Gjennomfører du rekruttering på egenhånd, eller sammen med et rekrutteringsbyrå? Har du eller ditt byrå tatt i bruk moderne metoder for rekruttering? Dersom ikke, er det en god grunn til å oppdatere seg litt på endrede muligheter gjennom bruk av moderne teknologi! Den tradisjonelle rekrutteringsprosessen har ofte blitt gjennomført omtrent som følger: Definere stillingsbrief Utarbeide […]

Les mer
7. februar 2018

Moderne data science for avfallshåndtering i Oslo

Brelo fullservice konsulentbyrå - ikke helt som alle de andre! Brelo rapport masteroppgave

Undertegnede avsluttet nylig studieprogrammet “Analytics for Strategic Management” som del av Executive Master of Management programmet på Handelshøyskolen BI. Sammen med to inspirerende medstudenter, Ingunn Lie og Roger O. Opheim Bjerke, gjennomførte vi et dyptgående og spennende masterprosjekt. Tusen takk for samarbeidet! Oppgavens tittel: “Waste prediction: Data science within municipal solid waste collection at REN.” […]

Les mer

En hyllest til Handelshøyskolen BI

Brelo fullservice konsulentbyrå - ikke helt som alle de andre! Hyllest BI

En liten hyllest til BI! Undertegnede har nettopp avsluttet masterprogrammet «Analytics for Strategic Management» som tilbys av BI i Nydalen. Æres de som æres bør – dét er motivasjonen for denne bloggartikkelen. Studiet er fremtidsrettet, spennende, praktisk og lærerikt! Jeg vil påstå at det er svært mange i Norge som har behov for å gjennomføre enten dette […]

Les mer
17. november 2017

Hvorfor virker ikke markedsplanen din?

Brelo fullservice konsulentbyrå - ikke helt som alle de andre! Markedsplan

Ofte er vi flinke og utarbeider en markedsplan. Problemet er gjennomføringen. Følg vår 5-stegsmodell og kanskje når du dine målsettinger! Har DU råd til å feile? En dyktig markedsfører lager gjerne gode strategiske markedsplaner – på et overordnet nivå. Som regel legges det ned mye tid på definering av målgrupper, budskap, budsjett og virkemidler. Er […]

Les mer
12. oktober 2017

Hva skal til for å øke ditt salg?

Brelo fullservice konsulentbyrå - ikke helt som alle de andre! Mersalgspyramiden

Har du noen gang vurdert hva som egentlig skal til for å selge ditt produkt? Hvordan og hvor mye din kunde påvirkes i kjøpsøyeblikket? I en verden der kundene blir mindre og mindre lojale, er det ikke vanskelig å forestille seg at det som skjer i selve kjøpsøyeblikket blir stadig viktigere!   Desto mer kjøpeklar en […]

Les mer
>